Tuesday, March 16, 2010

YA ALLAH ampunkan daku..

YA ALLAH S.W.T ampunkan aku.......itulah ayt nyer kalo rase diri nie terlalu jauh ngan DIA.sehari2 idupku mmg ler xde buat dose2 besr(merompk,mencuri,)tapi mne ku tahu aku xbuat dose? kekadang ku terpikiR jugak.adakah ujian atau musibah tuhan bg kat aku nie.nak menguji aku? atau satu amaran dari DIA?aku penah dengar ustz zaharuddin ckp dia kata:kalo rezeki atau nikmat hidup kita ditarik sikit demi sikit mungkin ade yg xkene yg kite buat atau mungkin juga itu salh satu cara DIA nak menambahkan ganjaran pahala pade kita.sekiranya kita bersabar(mcamtulah ayat nyer walau xberape tepat dengan bhase n cara penyampaian ustz tapi point nyer disitu)bila aku pikirkan balik dlm kes aku nie aku tergolong yg mne satu?diuji atau mmg aku selama ini lalai dari mengingati DIA?atau mungkin juga kedua-dua nya......tapi dalam setiap masalah yg aku hadapi mmg ler aku cepat gelabah xtahu nk bg tahu saper even pde family.xnk diorang risau..dlm setiap masalh yg aku hadapi cepat masalh tu datang cepat juga di pergi.kekadang tu kalo aku ada masalh jew.mmg stail ku xberape suka share masalh dengan owg len.itu dah mmg tabiat agak nyer.kekadang tu ade gak mmber2 tye ko ade masalh ke?..pe ku menafikan nyer(p/s:kalo ku ade msalh pon bukan nyer msalh couple2 ok..tlg sikit..hehe) tapi ku bersyukur sangat..setakat hari ni..even kalo ku ade masalah besr mne pon ...penyelesain dia mesti senang jew aku buat..betol jugak kata org xde masalh yg xde penyelesain....tapi aku sedar mnde ni bila aku stat berdoa dulu sblum cari solution ...penah gak ku doa dengan sungguh2 dengan sepenuh ati meleleh gak le..sbb mase tu dah tahu nk mintak tlong saper dah...nk ckp kat family pon..blum tentu family bolih tlg lagi buat diorang risau ade le.nak ckp ngan mmber2 pon..entah le..mcam ku ckp tdi r mmg stail ku xsuke citer prop kat owg....mintak dengan sungguh kat DIA mintak dengan penuh hati...ku rase sayu sgat..rase pilu sgt ..rase..xtahu le nak ckp rase camne ..kalo ade sesiape yg bce nie n penah mintak doa dengan sepenuh ati..ku caye korang bolih rase ape yg aku rase mase tu.....ternyata Tuhan itu MAHA AGUNG..MAHA ADIL...MAHA PEMURAH....MAHA PENGASIH...ketenangan yg hadir dalm hati ku selepas berdoa dengan bersungguh2 tu xdapt aku gambarkan dengan kata2..betapa seronok nyer..mcam masalh semua dah selesai.....sesungguh nyer DIALAH yang menakluk hati2 manusia...menguji dengan ketakutan ,kemiskinan,bencana..semata2 ingin melihat keimanan hamba Nya..bkan DIA xtahu kalu DIA xuji kiter...sesungguhnya TUHAN itu MAHA LUAS PENGETAHUANNYA...tetapi kenapa tetap diiji? itulah yg kita sbagi hamba harus fikirkan n amik pengajaran..sudah tentu sebagai manfaat kite bersama .sebagaimana kita disyariatkan untuk ziarah owg sakit,orang mati..itu semo supaya kita dapat mengingatkan diri yg kita juga akan tua..akan sakit dan akan mati.......ALLAHHUAKBAR SUBHANALLAH...beruntunglah bagi orang yg sentiase hatinya kepada-MU....xlekang mengigati-Mu...menyebut nama-MU....
sekadar disini dlu curahan hati hamba yang hina lagi dhaif....Ampunkan aku YA ALLAH ampun kedua ibubapa ku,sanak saudara ku..sahabat2 ku,mereke2 yang membaca tulisan ku ini dan ampukanlah kaum muslimin dan muslimat yang berjuang menuntut ilmu Mu demi mencari keredhaan mu.....sesungguhnya hidup diperantauan amat payah ,getir,lelah,lesu,hina,kerdil,sunyi,putus asa....itulah yg sering ku rasa jika ENGKAU tidak membimbing ku kepada Siapa lagi harus ku serahkan hidup dan mati ku ini YA ALLAH.hanya keada mu aku serahkan seluruh jiwa dan raga,hidup dan mati ku...selawat dan salam keatas junjungan besar nabi akhir zaman Muhammad s.a.w manusia paling mulia dibumi ini dan para sahabat yang berjihad menegakkan agama MU.........


DARI:Hati yang dahagakan cinta dariMU

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails